logo

איך המגנזיום יכול לעזור לסובלים מבעיות במערכת העיכול?

דבר אחד בטוח- ללא מגנזיום הגוף שלנו לא יכול לעכל את המזון כראוי. המגנזיום הוא המינרל הרביעי בשכיחותו בגוף והוא חיוני לבריאות טובה.
הוא מסייע בתהליך העיכול ותורם לספיגת ויטמינים ומינרלים החשובים לגוף.

לרכישת מגנזיום >>

מה המגנזיום עושה למערכת העיכול?

המגנזיום ממלא תפקיד חשוב בתפקוד השרירים, קצב הלב, לחץ דם, תפקוד המערכת החיסונית ואיזון רמת הסוכר בדם.
מסיבה זו, ישנו קשר בין המגנזיום ותופעת העצירות. השניים קשורים מכיוון ששניהם קשורים למערכת העיכול כולה, כידוע, מערכת העיכול היא בעצם שריר אחד ארוך.

מה יכול לגרום לחוסר ואיך זה קורה?

עבור אנשים רבים, חוסר במגנזיום גורם לתסמינים לא נעימים כמו כאבי שרירים או עוויתות, עיכול לקוי, חרדה ובעיות שינה.
שתי הסיבות העיקריות לאיבוד המגנזיום הן:
פעילות יום יומית: הגוף מאבד רמות של מגנזיום בעקבות תנועות השרירים, דופק, ייצור הורמונים ויוצא בשתן- אלו דברים נורמליים שאנו עושים בכל יום.
שימוש בתרופות: כאשר אנו צורכים תרופות ואנטיביוטיקה בעיקר, ספיגת הוויטמינים והמינרלים נפגעת.

איך אפשר להשיג את המגנזיום?

דרך המזון: ירקות עליים ירוקים כמו: תרד, קטניות, אגוזים, זרעים, דגנים מלאים. למעשה, כל המזונות המכילים סיבים תזונתיים אמורים גם לספק את המגנזיום. את המגנזיום ניתן להשיג אפילו במים מינרלים. עם זאת, כמות המגנזיום במזונות אלה היא נמוכה ובמידה ואתם סובלים מחוסר מומלץ להיוועץ ברופא שכנראה גם ימליץ על תוסף תזונה.

תוסף תזונה: יש כמה סוגים של תוספי מגנזיום שניתן לרכוש. עם זאת, הסוג המומלץ הוא מגנזיום ציטראט. סוג זה ידוע כנספג טוב בגוף ועם זאת הוא עדין יחסית. בעקבות כך, זה לא אמור לגרום לרגישויות אלא אם כן נוטלים יותר מדי ממנו. נמצא כי תוסף המגנזיום מצליח להרגיע את המעיים בכך שמושך לתוכו מים. המים עוזרים לרכך את המערכת.

איך הכי טוב לקחת את התוסף?

כדאי לקחת את התוסף בזמן מנוחה או לפני השינה. מכיוון שבזמן פעילות ספורטיבית הגוף מאבד יותר מהמגנזיום. המגנזיום תורם להרפיית השרירים וסיוע בפירוק חומצת חלב שנשארה בשריר.

הצריכה היומית המומלצת של מגנזיום לפי המלצת משרד הבריאות האמריקני:

גיל (שנים) כמות מומלצת ביום
לידה עד 6 חודשים 30 מ"ג
7-12 חודשים 75 מ"ג
1-3 שנים 80 מ"ג
4-8 שנים 130 מ"ג
9-13 שנים 240 מ"ג
גברים 14-18 שנים 410 מ"ג
נשים 14-18 שנים 360 מ"ג
גברים 19-30 שנים 400 מ"ג
נשים 19-30 שנים 310 מ"ג
גברים 31-50 שנים 420 מ"ג
נשים 31-50 שנים 320 מ"ג
גברים 51 ומעלה שנים 420 מ"ג
נשים 51 ומעלה שנים 320 מ"ג

 

לקריאה נוספת

מגנזיום

Facebook YouTube Instagram