logo

איך מונעים את מכת כאב הבטן של המצות? 5 טיפים להתמודדות עם אתגר התזונה בפסח

עם כל המכות שנחתו על עם ישראל בפסח, יש מכה כואבת במיוחד – כאבי הבטן.
האשם העיקרי מוטל על המצות, גם אם את מחובבי המצות, וגם אם לא, על אי הנוחות בבטן שהן יוצרות קשה להתווכח.

למה זה קורה?

כי עם ישראל נועד לסבול… ויש לנו את זה בקצת יותר מדעי: מצות וקמח מצה הן בעצם פחמימות פשוטות, דלות בסיבים תזונתיים, שמעלות מהר את רמות הסוכר בדם. תופעת לוואי של תזונה כזו היא מזון שלא מתעכל בצורה טובה במעיים ולכן המעיים שעובדים קשה יותר, יוצרים התכווצויות לא נעימות בבטן.

מה אפשר לעשות?

• הוסיפו ירקות או פירות- לכל ארוחה שאתם יכולים. זו דרך נהדרת להוסיף סיבים תזונתיים ואיזון הסוכרים לארוחה.
• מים, מים ומים! מסייעים לחילוף החומרים התקין ומפחית גזים, עצירויות והתייבשות.
• ארוחות קטנות- גם בליל הסדר לא חייבים להעמיס. אפשר להניח בצלחת קצת מכל דבר. ואז עוד קצת, אם עדיין רעבים.
• לאכול לאט- גם אם סוף סוף הגתם לחלק בהגדה שאפשר לאכול ואתם מורעבים, קצב האכילה ישפיע מאוד על שקט הקיבה לשכם אחר כך.
• תוספים- נטילת פרוביוטיקה כ-20 דקות לפני הארוחה יכולה לעשות פלאים. חיידקים טובים שילחמו בשבילכם על השקט בקיבה.

אז לא משנה אם אתם אוהבי או שונאי מאכלי פסח, חשוב לשים לב מה ואיך מכניסים לגוף כדי שלא נסבול אחר כך.

חג שמח ושחרור קל!

פרוביוטיקה

Facebook YouTube Instagram